Tento prvok je druhým najdôležitejším v tele. Nachádza sa takmer vo všetkých tkanivách. A čo robíte pre udržanie požadovanej úrovne?

Horčík je druhým najdôležitejším minerálom v tele. Tento makronutrient je účastníkom viac ako 300 biochemických reakcií, vyskytujúcich sa v našom tele. Potrebujeme ho pri budovaní takmer všetkých telesných tkanív, pri procesoch spojených s metabolizmom alebo pri správnom fungovaní imunitného systému.

Nedostatok horčíka spôsobuje vážne poruchy orgánov, preto je potrebné udržať požadovanú hladinu. U dospelých žien je to 310 mg denne, u mužov 400 mg. Množstvo sa zvyšuje v prípade náročného cvičenia alebo tehotenstva.

 

Známky nedostatku horčíka

Ak ste sa ešte ani poriadne nezobudili, ale už ste unavení, je to výstražné znamenie. Chronická únava je jedným z hlavných znakov nedostatku horčíka.

man wearing black crew-neck topunsplash

Každú noc sa budíte kvôli kŕčom? Vaše nervové vlákna neobsahujú horčík – vyživujte ich.

Ak často trpíte migrénou, horčík vám uľahčí život. S postupným zvyšovaním množstva tohto prvku sa príznaky stanú oveľa slabšími!

woman in gray sweater seating on chairunsplash

Je veľmi dôležité, aby ste mali dostatok spánku, preto ak vás obťažuje neustála nespavosť, musíte s ňou bojovať. Zvýšte hladinu horčíka a budete spať ako batoľa!

Ak vás bolia kĺby nielen po zranení, mali by ste im venovať pozornosť. Ak máte v tele dostatok horčíka, bolesť sa zmierni alebo zmizne.

woman in white and black floral dress sitting at bedsideunsplash

Časté zápchy. Pridajte do svojho jedla potraviny s vysokým obsahom horčíka – normalizuje činnosť čriev.

Depresia má negatívny vplyv na celé telo. Horčík pomôže zlepšiť vaše duševné a emocionálne zdravie.

person holding white printer paperunsplash

Nedostatok horčíka môže tiež spôsobiť neodolateľnú chuť na sladké. Keď ho má organizmus dostatok, bude pre vás ľahšie vzdať sa cukru a udržať si svoju zvyčajnú váhu.

 

Aké produkty sú bohaté na horčík?

Hladinu horčíka môžete samozrejme upraviť pomocou špeciálnych doplnkov stravy. Minerály sa však najlepšie absorbujú z jedla, preto by ste do stravy mali zahrnúť aj nasledujúce potraviny.

Horká čokoláda

chocolate bar close-up photographyunsplash

Listová zelenina (šalát, mangold, špenát).

Ovocie (marhule, broskyne, banány, avokádo, slivky).

crate of reed fruitunsplash

Orechy (mandle, vlašské orechy, kešu orechy).

Strukoviny (šošovica, fazuľa).

orange beans in sackunsplash

Obilniny (proso, hnedá ryža, ovsené vločky).

Zemiaky

potatoes in brown on tableunsplash

Tekvica

 

Teraz už viete, ktoré potraviny obsahujú horčík a môžete sa tak chrániť pred nepríjemnými príznakmi a vážnymi chorobami. Nezabudnite tieto potraviny zahrnúť do svojej každodennej stravy!

 

Zdroj:takprosto.cc


This error message is only visible to WordPress admins

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.