19 pravidiel o tom, ako sa správať v obchode počas karantény. Neplaťte v hotvosti a nedotýkajte sa tovaru keď…

Skutočnými hrdinami tejto doby koronavírusu sú pracovníci obchodov. Každý deň riskujú svoje zdravie, aby sme si mohli kúpiť jedlo či iné potraviny. Zaslúžia si preto všetku úctu a vďačnosť.

Jeden americký pokladník opísal, ako by sa zákazníci mali správať v supermarketoch počas karantény. Prečítajte si jeho tipy.

  1. Nechoďte do obchodu s celou rodinou.

Snažte sa nepodporovať davy ľudí. Nechajte svoje deti, partnerov a babičky doma.

  1. Nenarušujte osobný priestor zamestnancov.

Pokladníci a zamestnanci prevádzky sú najviac ohrození. Dodržujte si potrebný odstup.

  1. Neignorujte označenie rozostupov na podlahe.

 

Mnoho obchodov vymedzilo priestor špeciálnymi stuhami a nálepkami. Pomáhajú kupujúcim udržiavať si odstup, keď stoja v rade. Dodržujte ich!

  1. Ak sa necítite dobre, nechoďte do obchodu.

Zostaňte doma už pri prvých príznakoch. Objednajte si jedlo domov alebo požiadajte priateľov, aby vám priniesli a nechali potraviny priamo pri dverách.

  1. Nedávajte zamestnancom rady, ako by sa mali lepšie chrániť.

Dokonca aj v prípade, že to myslíte dobre! Obchody vedú školenia a pokladník si je vedomý rizika aj bez vás. Nerozčuľujte ich zbytočne!

  1. Nechoďte do obchodu, len preto, aby ste sa išli poprechádzať.

Každý je unavený sedením doma a chce si ponaťahovať svaly na nohách. Ale nechodia kvôli tomu do supermarketu. Choďte do prírody, prejdite sa na aute – v prípade núdze navštívte obchod s potravinami.

  1. Nedotýkajte sa tovaru, ktorý si nebudete kupovať.

Rešpektujte svoju bezpečnosť a bezpečnosť ostatných. Teraz nie je čas vyberať si pomaranče.

  1. Nehovorte zamestnancom o tom, že „majú šťastie“, že nezostali bez práce.

Prepúšťanie nikoho nepoteší a nie každému sa darí pracovať z domu. Práca v neustálom dave uprostred globálnej pandémie určite nie je „šťastie“.

  1. Nesťažujte sa na nedostatok tovaru.

Nedostatok toaletného papiera rozčuľuje každého, ale pokladník za to nie je zodpovedný. Nevylievajte si na ňom svoj hnev.

  1. A nepýtajte sa pracovníkov, aby „skontrolovali sklad“.

Zamestnanci supermarketu sa snažia dopĺňať regály vždy, keď sú prázdne. Robia to najlepšie, ako vedia.

  1. Nesťažujte sa u pokladníka, že sa musíte dotknúť tlačidiel na platobnom termináli.

Bezkontaktné transakcie sú skvelé! Ak však terminál vyžaduje zadanie PIN kódu, neobviňujte za to zamestnanca pri pokladni. Umyte si ruky alebo použite dezinfekčný prípravok.

  1. Neskúšajte dezinfikovať terminál pred použitím.
                                    giphy.com

Áno, niektorým kupujúcim to napadne. Niektoré typy dezinfekčných prostriedkov môžu poškodiť elektroniku a mnoho supermarketov sa pravidelne stará o tieto terminály. Lepšie urobíte, ak si vezmete rukavice.

  1. Nebojujte s inými zákazníkmi o nedostatkový tovar.

Najmenej čo teraz všetci zamestnanci potrebujú je, aby od seba oddeľovali hádajúcich sa zákazníkov. Buďte zdvorilí a zdržanliví.

  1. Nesťažujte sa na nové otváracie doby

Niektoré obchody začali skôr uzatvárať z bezpečnostných dôvodov, prípadne si vyhradili deň, kedy majú úplne zatvorené, napríklad v nedeľu. Tým sa skracuje čas kontaktu medzi pracovníkmi a návštevníkmi a tiež majú príležitosť dezinfikovať a doplniť zásoby v regáloch. Je to vo vašom najlepšom záujme!

  1. Ak váš obchod vyhradil špeciálne časy pre starších ľudí, tehotné ženy alebo osoby s oslabeným imunitným systémom, neporušujte tieto pravidlá.

Ak nepatríte do jednej z rizikových skupín, nemusíte v týchto hodinách chodiť do obchodu. Neohrozujte ostatných!

  1. Nenariekajte, ak si obchod nastaví limit na množstvo tovaru v jednej ruke.

Zavádzajú sa obmedzenia týkajúce sa dezinfekčných prípravkov alebo toaletného papiera, aby tieto výrobky boli dostupné pre každého. Nekupujte všetko, čo je k dispozícii. Iní sa chcú cítiť rovnako bezpečne ako vy.

  1. Neplaťte v hotovosti, ak môžete platiť kartou.
pay me kim kardashian GIF by GQ                                                             giphy.com

Nie každý má karty a pokladník by nemal viniť osobu za platbu v hotovosti. Ak však máte takúto príležitosť, vždy sa rozhodnite pre bezhotovostné platby, aby ste minimalizovali pravdepodobnosť šírenia vírusu.

  1. Nehovorte zamestnancom, že všetky tieto opatrenia sú „zbytočné“ a „bezvýznamné“.
30 rock eye roll GIF by TV Land Classic                               giphy.com

Pandémia je skutočná a „záchvat hnevu“ s tým nemá nič spoločné. Ak sa nemusíte prichádzať do kontaktu s tisíckami ľudí každý deň, poďakujte!

  1. A nakoniec: buďte zdvorilí!

Pamätajte, že zamestnanci obchodu teraz pracujú v neustálom strese, pričom riskujú svoje zdravie a zdravie blízkych za pomerne nízku mzdu. Bez ohľadu na to, ako sa hneváte, nie je to dôvod, pre ktorý ste mali byť voči nim neslušní. Nie sú na vine za to, čo sa deje.

Stručne povedané: držte si odstup, neporušujte pravidlá a nebuďte kreténi! Spoločne to vyhráme!

zdroj foto : lidl facebook

zdroj foto : pexels.com

zdroj:sovkusom.ru