5 cvikov ktoré vám pomôžu obnoviť poškodenia chrbtice spôsobené sedavou prácou.

Všetci vieme že celodenné sedenie nie je zdravé. Lenže sú profesie ktoré vyžadujú nejaký čas denne stráviť na stoličke. Či sa nám to páči alebo nie, na takú prácu doplácame zdravím.

Prečo škodí celodenné sedenie?

Dôsledkom sedenia nie je len strnulosť a bolesti chrbta. Postupom času bolesť prchádza aj pri behaní, športovaní, zabraňuje nám v pohybe a takto nám ničí zdravie. Našťastie existujú cviky ktoré nám pomôžu obnoviť celoročne poškodzovanú chrbticu. Pomocou týchto 5 cvikov sa zotavíme, budeme uvoľnený a vyhneme sa bolestiam kĺbov a chrbtice. Dokonca si budeme môcť aj zatancovať.

5 cvikov aby ste zostali pružný a vyhli sa bolestiam chrbtice.

1. Dvíhanie panvy

Ľahni si na chrbát, nohy pokrč, päta ostáva na zemi. Začni pomaly dvíhať panvu. Pusti nazad na zem. Cviky opakuj 3×10 krát. Pre zvýšenie intenzity tohto cvičenia si na stehná môžeš pripevniť závažie.

2. Naťahovanie bedrového kĺbu

Na prvý pohľad sa zdá zložitý tento cvik, ale oplatí sa s ním trošku potrápiť, napríklad pred telkou. Jednu nohu nechaj na zemi a druhou si kľakni na gauč. Vystri sa, stoj vzpriamene a vydrž v tejto polohe aspoň 5 minút. Vymeň nohy a zopakuj cvik. Teraz to bude o niečo ťažšie, nohu ktorú máš na zemi vytiahni hore na gauč a snaž sa udržať vzpriamený.

3. Drepy

Pri klesaní do drepu sa snaž tlačiť kolená mierne smerom von a pusti sa tak nízko ako to len pôjde. Napnutie svalov budeš cítiť v nohách, na chrbte ale aj v rozkroku.

4.Výkopy nohami

Už si určite videl ako niekto cvičí vo fitku tento cvik.  Možno si sa nad tým aj zamyslel načo môže byť dobrý. Hlavne na uvoľnenie svalov. Musíš si udržať rovnováhu a vykopnúť nohu dopredu-dozadu, tak vysoko ako sa ti to bude dať. Začni cvikmi dopredu-dozadu a potom pokračuj do bokov. Pokús sa z každého urobiť 20 cvikov.

  1. Hydrant

Volá sa tak lebo pri tejto polohe vyzeráš podobne ako pes, ktorý ciká na hydrant. Daj sa na štyry. Zodvihni jednu, nohu pokrč v kolene a dvíhaj tak vysoko ako sa ti len dá a naspäť. Pocítiš ako ti pracuje zadok a bedrá.

Samozrejme najlepšie by bolo keby si sa počas práce postavil každých 30 minút a prešiel by si sa, ale to je veľakrát nemožné. Tieto cviky doporučučujem cvičit viac krát do týždňa pre tých čo majú sedavé zamestnanie.


Prečítajte si aj

error: