Robte toto každú noc pred spaním a vaše telo sa vo veľmi krátkom čase začne meniť!

Ak často bojujete s usínaním, nie ste sám. Mnoho ľudí sa hodiny obracia z jednej strany na druhú, len aby konečne zaspali a uvoľnili sa. Ak sa to stane viac nocí, v priebehu dňa budete unavený, pokúsite sa udržať v bdelom stave s kávou, či sa môžete dostať do depresie alebo začať bojovať s nadváhou. Takže problém je vážny! Nasledujúce jogové cviky vám pomôžu zaspať. Sú veľmi jednoduché, takže sú vhodné aj pre tých, ktorí nikdy nevyskúšali jogu alebo si myslia, že nie sú obzvlášť flexibilní. Všetky vedecké štúdie jogy pozitívne ovplyvňujú zdravie, tak prečo to neskúsiť?

Keď prvýkrát vykonáte tieto pohyby, neudržujte ich príliš dlho. 1 minúta stačí. Neskôr môžete zostať až 5-6 minút v týchto pozíciách.

Balasana – Detská póza

Ak máte problémy s kolenom, nerobte ho. Ale všetci ostatní si takto môžu  uvoľniť nervový systém, chrbát, ramená, brucho a myseľ. Ak sa nemôžete dostať k svojej päte zadkom, zložte prikrývku do vhodnej hrúbky a položte ju pod zadok, aby ste sa o ňu mohli pridržať. Počas cvičenia dýchajte hlboko.

Supta Baddha Konasana – Držanie ležiaceho motýľa

Ľahnite si na chrbát, otvorte kolená, päty dajte spolu. Väčšina ľudí nemôže položiť svoje kolená na podlahu v tejto polohe, musí ich prinútiť ich. Ak chcete správne relaxovať, položte zložený uterák pod kolená. Rozložte ruky na stranu. Vdýchnutie sa vykonáva so spodným bruchom.

Kotúľanie sa na chrbte

Ľahnite si na chrbát a objímte si kolená. Pomaly sa otáčajte z jednej strany na druhú. Po dlhom dni s týmto pohybom môžete relaxovať, masírovať a dať pretiahnuť si chrbát. Uvoľnite úplne svoje nohy, znížte ramená. Dýchajte zhlboka.

Supta Matsyendrasana – Ležiaca skrútená póza

Ľahnite si na chrbát, kolená vytočte napravo. Môžete podporiť nohy držaním ľavého stehna pravou rukou. Teraz vystrite ľavú ruku doľava a pomaly otočte aj hlavu doľava. Obidve ramená uvoľnite, dýchajte! Opakujte s druhou stranou!

Matsyasana – Rybacia póza

Ľahnite si na chrbát, ruky nechajte voľne vedľa seba na zemi. Dlane sa pozerajú na zem, pomaly ich posúvajte pod zadok, kým lakte stláčajte na zem. Výsledkom je, že horné telo začne stúpať a hrudník sa roztvorí. Ak je vám nepríjemné, že váš krk a hrdlo sú zavesené nadol, môžete zdvihnúť hlavu. Udržujte túto pozíciu pre 5 až 10 hlbokých nádychov, potom pomaly vytiahnite dlane. Zostaňte takto niekoľko sekúnd.

 


Prečítajte si aj

error: